Второто издание на кампанията „Какво е дом?“ приключи успешно

В днешния космополитен свят, изконно човешко право е да се чувстваме у дома, независимо от това къде се намираме. А домът е именно там, където разбираш и говориш езика на местното население и можеш да изразяваш себе си – своите чувства, мисли и всичко онова, което те определя като човека, който си.

Кампанията „Какво е дом?“, която протече в периода 8 юли – 8 септември 2019 г., успя да достигне до сърцата на хората, разкривайки интересни факти за миграцията и изучаването на местния език, като важен фактор за процеса на интеграция и приемане новото място за свой дом. Тя затвърди твърдението, че езикът не е просто средство за изразяване, а основна причина за приемственост и развитие в дадено населено място.

През тази година популярни хора застанаха зад кампанията „Какво е дом?“. Те споделиха ценни за тях истории, свързани с живота им в България, изучаването на местния език и новите приятели, които са открили тук.

В рамките на тазгодишната кампания успяхме да споделим с нашите последователи в социалните мрежи разнообразно и забавно видео-съдържание с типични за отделни региони на България думи и изрази, публикувахме редица тестове, свързани с богатството на българския език и успяхме да провокираме любопитство по темите за интеграцията и  начините, по които се създава усещането за дом и чрез които става видима разликата между това да си пътешественик или жител.

Милионите хора, до които успяхме да достигнем през последните два месеца, доказа, че „Какво е дом?“ е не просто поредната социална кампания, а кауза със сърце и душа, която запалва хората и ги вдъхновява.

През следващата година с кампанията „Какво е дом?“ ще продължим да разглеждаме темата за миграцията в нейните различни аспекти. Отново ще ангажираме общността с въпроси, които са общовалидни и важни за всеки един от нас.

„Какво е дом?” е част от инициативата „Миграция, взаимодействие, развитие“ (MIND), реализирана с финансовата подкрепа на Програмата на Европейския съюз за образование за развитие и повишаване на осведомеността.