Каритас България и НПО относно проекта на Закона за предучилищното и училищно образование
НПО-тата като цяло одобряват и определят тази част като прогресивна, но настояват в проекто-закона да бъде включена и една изключително важна група от знания и умения, които в момента присъстват частично, а именно, знанията и уменията за взаимовръзките и взаимозависимостите в съвременния глобален свят, или Глобалното образование. Това ще помогне на младите хора да общуват ефективно, да анализират глобалните процеси, да осмислят своята роля в глобален аспект, да поемат инициативи и да вярват във възможността да бъдат агенти за промяна за справедлив свят. Учениците ще имат възможност да изследват и илюстрират взаимозависимостите в съвременния свят цялостно и контекстово, а не фрагментарно в отделните предмети.
Въвеждането на глобалното образование като тематична област по същество би представлявало възможност за начало на същинска промяна на образованието от фрагментирано и йерархично, към цялостно и многоизмерно.
Позицията на НПО-тата – „Глобална инициатива в психиатрията – София”, „Център за приобщаващо образование”, „Каритас България”, „БлуЛинк”, „Сдружение за доброволчески труд Си Ви Ес България”, „Джендър проект в България”, беше изразена в писмо, изпратено до Председателя на Комисията по образованието, науката и въпросите на децата, младежта и спорта на Народното събрание, Министъра на образованието, младежта и науката,Председателя на Законодателната комисия на Народното събрание.